in memoriam - ir. Xavier Deckers

(19-06-2024)

De vakgroep, en in het bijzonder de FSE groep, deelt met diepe droefheid het nieuws van het overlijden van Xavier Deckers op 17 juni 2024.

Als voormalig UGent student (eerst werktuigkundig-elektrotechnisch ingenieur en vervolgens Fire Safety Engineering), vervoegde Xavier de onderzoeksgroep van Prof. Bart Merci in 2007. In 2009 richtte hij FESG (Fire Engineered Solutions Ghent) op als spin-off van Universiteit Gent. Door de combinatie van zijn enthousiasme en competentie is Xavier erin geslaagd om FESG te laten groeien tot een internationaal succesvol en gerenommeerd consultancybedrijf. Hij was heel trots op de verwezenlijking dat FESG nu deel uitmaakt van de Jensen Hughes groep.
Xavier Deckers heeft de FSE-programma's altijd uitzonderlijk gesteund met woorden en daden. Hij was een heel actief led van de Industry Advisory Board en bleef verbonden door supervisie en beoordeling van masterproeven, stages en projectwerk.
Xavier Deckers zal nooit vergeten worden en we zullen eeuwig dankbaar zijn. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie en vrienden.
Xavier_Deckers.jpg