Kom naar Dag van de Wetenschap op Campus UZ Gent!

(12-10-2023) Op 26 november is het weer zover! Dan zwaaien we de deuren van onze faculteit opnieuw open voor het grote publiek. Kom langs op Dag van de wetenschap 2023 en maak kennis met ons baanbrekend onderzoek.

Dopingstalen van topsporters analyseren: hoe doe je dat? Is het écht waar dat 8 uur slaap je gezondheid bevordert? En welke doorbraken zijn er de voorbije jaren gerealiseerd in het kankeronderzoek?

Dat en nog veel meer kan je ontdekken tijdens de Dag van de Wetenschap op de faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Universiteit Gent! Neem een kijkje in onze innovatieve laboratoria, praat met experts of steek zelf de handen uit de mouwen tijdens één van onze interactieve workshops.

Stap binnen in de wondere wereld van de wetenschap en ontdek hoe onderzoekers elke dag de grenzen van onze kennis verleggen.

Ontdek alle activiteiten van ons Fact.Ge.Wijs@Campus festival op de Dag van de Wetenschap

Voorsmaakje? Ontdek hier onze aftermovie!

Benieuwd wat er zoal te beleven valt op Campus UZ Gent? Bekijk hier de aftermovie met onze activiteiten van vorig jaar!

Activiteiten Fact.Ge.Wijs@Campus per thema

Stem, spraak, neus/keel & oor

Kankeronderzoek

Mondgezondheid