Faculteitsraad

De faculteit wordt bestuurd door de faculteitsraad die wordt voorgezeten door de decaan.

De faculteitsraad:

  • is samengesteld uit de voorzitters van de vakgroepen, verkozen vertegenwoordigers van het zelfstandig academisch personeel, de assistenten, het administratief personeel en de studenten.
  • is belast met de organisatie en de coördinatie van de onderwijsverstrekking en van de wetenschapsbeoefening in de onderscheiden vakgebieden die tot de faculteit behoren.
  • is onder andere bevoegd voor:
    • het aanduiden van de lesgevers
    • het verlenen van studieduurverkorting
    • het beslissen welke studiejaren deeltijds ingericht worden
  • adviseert het universiteitsbestuur onder meer over:
    • het vaststellen van een onderwijsregeling en een opleidingsprogramma
    • het organiseren van voortgezette academische opleidingen
    • de toelatingsvoorwaarden tot de academische opleidingen van de tweede cyclus
    • het inrichten van bepaalde toelatingsexamens
    • het vaststellen van vacatures voor academisch personeel
    • de benoeming, aanstelling en bevordering van professoren

De verslagen van de raad zijn beschikbaar op documentenbeheer.

Vergaderdata

2024-2025

(tussen haakjes de uiterste datum voor het indienen van agendapunten en voorbereidende stukken):

  • 16 okt 2024 - 10 uur (7 okt 2024 - 12 uur)
  • 13 nov 2024 - 10 uur (31 okt 2024 - 12 uur)
  • 11 dec 2024 - 10 uur (2 dec 2024 - 12 uur)
  • 29 jan 2025 - 10 uur (20 jan 2025 - 12 uur)
  • 26 feb 2025 - 10 uur (17 feb 2025 - 12 uur)
  • 26 mrt 2025 - 10 uur (14 mrt 2025 - 12 uur)
  • 30 apr 2025 - 10 uur (21 apr 2025 - 12 uur)
  • 4 jun 2025 - 10 uur (22 mei 2025 - 12 uur)
  • 10 sep 2025- 10 uur (1 sep 2025 - 12 uur)

Elektronische vergadering, enkel voor het neerleggen van doctoraten

  • 4 april 2025 (indiendatum: 24 mrt 2025)
  • 2 juli 2025 (indiendatum: 23 juni 2025) 
  • 27 augustus 2025 (indiendatum: 18 augustus 2025)

Vertegenwoordiging van de geledingen