Voorbereidingscursus Duits

Campus Boekentoren, Blandijnberg 2, 9000 Gent
Voertaal
lien.vandenbroeck@ugent.be

Wil je volgend jaar Duits studeren aan de UGent, in onze opleidingen Taal- en letterkunde of Toegepaste taalkunde? Dan kan je al eens komen proeven tijdens onze voorbereidingscursus Duits.

In deze cursus maak je in een ontspannen sfeer kennis met lesgevers Duits en met de typische UGent-aanpak.

We duiken in de grammatica, doen conversatie- en uitspraakoefeningen, zetten onze eerste stapjes in de taalkunde, maken kennis met vertalen en tolken, lezen literaire teksten, bespreken film en cultuur. Zo kan je je kennis van het Duits opfrissen en aanvullen, als je al Duits had, of een eerste keer van het Duits proeven als je nu van start gaat.

En wat misschien nog belangrijker is: je leert niet alleen professoren en lesgevers uit onze opleidingen kennen, maar ook medestudenten, de universiteit en de heerlijke stad Gent. Een ideale opstap, dus.

De cursus is gratis.

Alle info in een pdf verzameld

Registreer online