‘GENTREPRENEUR’ wordt aanspreekpunt voor ondernemende studenten en onderzoekers aan de UGent

(14-05-2024) De ondernemende diensten van de Universiteit Gent, Arteveldehogeschool en HOGENT bundelen vanaf academiejaar 2024-2025 de krachten en vormen één gezamenlijk expertisecentrum dat alle Gentse ondernemende studenten op weg helpt.

Met DO! (Durf Ondernemen) zet de UGent al talrijke jaren in op het ondersteunen van ondernemende studenten en onderzoekers. Daarnaast ontstond er onder de naam ‘Gentrepreneur’ ook een samenwerking tussen de Gentse onderwijsinstellingen. Die succesvolle samenwerking wordt nu verder bekrachtigd. Met Gentrepreneur bundelen de drie onderwijsinstellingen hun eigen student-ondernemerschapswerkingen tot één dienst.

Gentrepreneur wordt hét Gentse aanspreekpunt voor alle ondernemende studenten en onderzoekers en zal UGent’ers een nog duidelijkere en sterkere dienstverlening aanbieden. Studenten en onderzoekers met een onderneming, een vaag dan wel heel concreet idee of met interesse in ondernemerschap zullen welkom zijn voor persoonlijke begeleiding en een divers aanbod aan programma’s en events. De begeleiding van onderzoekers zal in nauwe samenwerking met TechTransfer verlopen.

Ook de vertrouwde gezichten blijven. In zijn totaliteit zal het nieuwe team bestaan uit 13 (zowel voltijdse als deeltijdse) personeelsleden. Zij blijven verbonden aan hun oorspronkelijke onderwijsinstelling maar zullen vanaf september samen Gentrepreneur vormen. De nieuwe werking zal niet meer terug te vinden zijn in The Foundry op Campus Rommelaere maar in het Wintercircus. Deze unieke plek wordt niet alleen de thuisbasis van Gentrepreneur maar zal de jonge ondernemingen ook unieke kansen bieden om hun kennis en netwerk verder uit te breiden.

De nieuwe Gentrepreneur-contactgegevens worden nog tijdig meegedeeld en er zal een ruime overgangsfase zijn met de huidige communicatiekanalen van DO!

Heel erg welkom op de grote publieke launch van Gentrepreneur op 15 oktober in het Wintercircus. Wil je als eerste een uitnodiging ontvangen en verder op op de hoogte blijven van alle nieuwe plannen: http://eepurl.com/iPsDng.