UGent-studenten zamelen 41.000 euro in voor het Kinderkankerfonds met sportevenementen

(22-05-2024) 41.311 euro. Dat is het indrukwekkende recordbedrag dat de studenten uit de eerste Master Lichamelijke Opvoeding en Bewegingswetenschappen inzamelden voor het Kinderkankerfonds.

De masterstudenten stonden voor een stevige uitdaging. Voor het vak Sports Event Management gingen ze in groepjes aan de slag om een winstgevend sportevenement op poten te zetten. Zo maakten ze kennis met allerlei facetten van eventmanagement, zoals sponsors en partners contacteren en strakke deadlines halen.

Een trailrun, een hockeytornooi, een duathlon, gezinsspelen, een padelcompetitie en zelfs een sessie quadrapong (ping-pong met een vierdubbel speeloppervlak). Het zijn slechts enkele van de 14 sportevenementen die de studenten organiseerden onder begeleiding van praktijkassistent Kris De Coorde.

En met succes: ze haalden een indrukwekkend bedrag van 41.311 euro op! Een absoluut record. Wat er met de winst gebeurt, dat kiezen de studenten zelf. Dit academiejaar kozen ze voor een schenking aan het Kinderkankerfonds.

Het Kinderkankerfonds nam de cheque in ontvangst uit de handen van Kris De Coorde die de studenten begeleidde, professor Annick Willem (docent van het opleidingsonderdeel) en professor Matthieu Lenoir (voorzitter van de opleiding).

overhandiging cheque kinderkankerfonds
Trotse studenten en proffen bij de overhandiging van het recordbedrag aan het Kinderkankerfonds