Wanneer plan je je evenement in?

We maken telkens een onderscheid tussen zaken die niet veel tijd/energie/geld vragen (met 1 sterretje), en aanpassingen die iets moeilijker zijn (met 2 sterretjes). De zaken die vetgedrukt staan zijn aandachtspunten waaraan liefst elk evenement zou moeten voldoen.

* Zaken die niet veel tijd/energie/geld vragen

• Waarschijnlijk is ’s avonds de beste optie voor de meeste studenten. Er zijn echter verschillende groepen mensen voor wie overdag beter kan uitkomen (mantelzorgers, mensen met een chronische ziekte, ouders,…). Denk dus na over wie je wil bereiken met je evenement.
    • Voor pendelstudenten komt een evenement in de late namiddag/vroege avond vaak beter uit dan een evenement dat pas later gedaan is.
  • Vermijd overlap met belangrijke culturele en religieuze feestdagen. Een (beperkt) overzicht van religieuze feestdagen kan je vinden op de deze webpagina.

** Zaken die iets moeilijker zijn

• Indien je evenement een lezing od. is, overweeg dan om het op te nemen zodat alle geïnteresseerden kunnen kijken wanneer het voor hen past.

Als je een evenement tijdens de ramadan plant, hou dan rekening met het tijdstip waarop de zon ondergaat. Laat je evenement best hiervoor of hierna doorgaan, of je kan een halal maaltijd voorzien voor na zonsondergang.