Hanne Vandenbussche
Hanne Vandenbussche behaalde haar masterdiploma Pedagogische Wetenschappen, Orthopedagogiek in 2009. Ze doctoreerde binnen de onderzoeksgroep Disability Studies onder promotorschap van Elisabeth De Schauwer en co-promotorschap van Claudia Claes. Het thema van haar doctoraat gaat over de betekenis van belonging voor mensen met een beperking die een inclusief levenspad volgen.
Hanne werkt momenteel vooral rond transitie na het (inclusief) secundair onderwijs en de overgang naar werken. Haar onderzoek cirkelt rond het verder nastreven van een inclusief leven waarbij verschillende domeinen (onderwijs,werk, welzijn) elkaar kruisen.
Hanne werkte na het afronden van haar opleiding als persoonlijk assistent en was daarna betrokken op HoGent als onderzoeker en lector. In 2016 werkte ze als valorisatiecoördinator op het SBO-project Potential and ging in 2018 aan de slag als assistent op de vakgroep Orthopedagogiek. Sedert 1 oktober 2024 werkt Hanne als doctor-assistent en is ze hoofdzakelijk ingeschakeld bij de vakken rond Disability Studies.
Een volledig overzicht van de publicaties en contactgegevens vindt u hier.