Preventieve interventies ter bevordering van het mentale welzijn van adolescente vluchtelingen en migranten op school | RefugeesWellSchool

RefugeesWellSchoolRefugeesWellSchool is een Europees Horizon2020 project (agreement no. 75484) wordt uitgevoerd met zeven partners in Noorwegen, Finland, Zweden, Denemarken, België en het Verenigd Koninkrijk. Het doel van het project is het versterken van de evidence-base rond de rol en de implementatie van preventieve interventies op school die het mentale welzijn van adolescente vluchtelingen en migranten bevordert. Het project evalueert de effectiviteit en de implementatie van vijf psychosociale interventies:

1. In-Service Teacher Training and Teaching Recovery Techniques
  2. Classroom Drama
  3. Welcome to School programme
  4. Enhancing Peer Interactions and Social Capital programme (PIER)
  5. In-service Teacher Training

We onderzoeken in hoeverre deze interventies het mentale welzijn versterken, mentale problemen verminderen, en ook veerkracht, sociale netwerken, positieve relaties en belonging op school bevorderen.

PromotorProf. dr. Ilse Derluyn
Periode: maart 2019 - maart 2022