Studentenkaart en Campuskaart

Team Studentenadministratie is beschikbaar op maandag, woensdag en vrijdag van 9u tot 12u.
Je kan ons vinden aan de ronde balie in de centrale inkomhal van Campus Ufo.
Je kan ons eveneens contacteren via

Studentenkaart

Studentenkaart
Studentenkaart

Na online definitieve inschrijving ontvang je studentenkaart per post. Indien online inschrijven niet lukt en je komt langs, dan krijg je je studentenkaart mee indien we over een (elektronische) foto beschikken.
Deze blijft 6 jaar geldig.
Als je studentenkaart vervalt (datum op kaart) en je schrijft opnieuw in via Oasis (herinschrijving), dan sturen wij automatisch een nieuwe kaart naar jouw correspondentieadres in Oasis.

Studentenkaart verloren, defect, gestolen?

Verloren en teruggevonden studentenkaarten worden verzameld door Team Studentenadministratie.

Van zodra je studentenkaart gevonden is, krijg je daarvan een bericht via je UGent e-mailadres met info over waar en hoe je studentenkaart kan ophalen.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, dan is er geen studentenkaart binnengebracht en dien je een nieuwe studentenkaart aan te vragen volgens volgende werkwijze:

  1. Kom persoonlijk langs bij Team Studentenadministratie.
  2. Leg je (geldig) identiteitsbewijs voor (bij voorkeur elektronische identiteitskaart).

Of je kan ook iemand anders vragen jouw studentenkaart af te halen via volmacht. Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een handgeschreven brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je studentenkaart af te halen + jouw naam en handtekening.

Opgepast: je studentenkaart is pas de dag na aanmaak actief! (je kan dus ook pas vanaf dag 2 genieten van o.a. het voordeeltarief in de universitaire restaurants)

Campuskaart

Heb je hoofdzakelijk les op campus Schoonmeersen of campus Mercator, dan krijg je ook een campuskaart.

Na online definitieve inschrijving ontvang je campuskaart samen met je studentenkaart per post. Indien online inschrijven niet lukt en je komt langs, dan krijg je je campuskaart mee.

Campuskaart
Campuskaart

Indien je voordien reeds voor een andere opleiding aan de UGent was ingeschreven en je via Oasis hebt ingeschreven voor een opleiding waar een campuskaart voor nodig is, dan ontvang je deze automatisch op je correspondentieadres.

Campuskaart verloren, defect, gestolen?

  1. Stuur een mail naar toegangscontrole@hogent.be om je kaart te blokkeren.
  2. Kom persoonlijk langs bij Team Studentenadministratie om een nieuwe campuskaart (in het bezit van je (geldig) identiteitsbewijs).

Of je kan ook iemand anders vragen jouw campuskaart af te halen via volmacht.
Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een handgeschreven brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je campuskaart af te halen + jouw naam en handtekening.

Contact

Gerelateerde inhoud