Mobiliteit naar en rond je kot

**For English, click here

Bereikbaarheid onthaal Huisvesting

Ons onthaal in Home Vermeylen (Stalhof 6) is het gemakkelijkst bereikbaar met de auto via de R40 en de Isabellakaai. Als je met de trein komt, stap je het best af in station Gent-Sint-Pieters. Van daaruit ben je te voet in ongeveer 20 minuten bij ons, of in 10 minuten met de bus.

Check-in

Op 21 september 2024 verwachten we honderden studenten voor hun check-in in de homes. Om dit vlot te laten verlopen, zullen er hosts aanwezig zijn die auto's begeleiden naar de Kiss & Ride-zone of de laad- en loszone.

• Binnenhomes (Fabiola, Groningen (Kantienberg), Heymans & Vermeylen): Je wordt naar de parkeergarage geleid op minder dan 50 meter van je home, waar je maximaal 90 minuten mag parkeren om te laden en lossen. Let op: als je langer dan 90 minuten geparkeerd staat, riskeer je problemen.

• Buitenhomes (Astrid & Bertha): Je wordt naar de Kiss & Ride-zone geleid. De student kan de sleutel ophalen terwijl de bestuurder in de auto blijft wachten. Daarna kunnen jullie verder naar de buitenhomes.

15/09/2024: 10 mijl

Op 15 september vindt de 10 Mijl van Gent plaats. De route passeert langs Stalhof, waardoor ons onthaal in Home Vermeylen moeilijk bereikbaar zal zijn. Houd hier rekening mee bij het plannen van je check-out.

22/09/2024: Autovrije zondag

Op zondag 22 september is het Autovrije Zondag in Gent, waardoor het gebied binnen de R40 autovrij zal zijn. Ons onthaal in Stalhof 6 zal dan ook moeilijk bereikbaar zijn.

Tijdens je verblijf

• Met de fiets

Voor verplaatsingen tussen homes campussen is de fiets het goedkoopste en meest milieuvriendelijke vervoermiddel.

Fiets huren en herstellen

• Openbaar vervoer

Je vindt alle info via ugent.be/student/nl/meer-dan-studeren/mobiliteit

• Carsharing

In onze Residentie Loop 5 is een auto uit te lenen, met een standplaats in de Residentie zelf.

Vraag info aan de coach ter plaatse.