Doctoraat Melis Örnekoğlu Selçuk

Fysiek spel-gebaseerd leren voor het onderwijzen van de "design-thinking" mentaliteit.

Korte beschrijving

Dit doctoraatsonderzoek richt zich op het onderzoeken van de impact van het combineren van fysieke en digitale tools, en het creëren van Fisiek spel-gebaseerde leerervaringen voor het onderwijzen van de Design Thinking mindset. Dit onderzoek komt voort uit het Erasmus+ KA2 project 'T-CREPE' (Textile Engineering for Co-creation Paradigms in Education).

Beschrijving

Het adopteren van de Design Thinking mindset, waarin empathie, kritische vragen stellen, mensgerichtheid, het omarmen van ambiguïteit, enz. belangrijke principes zijn, is essentieel om in de markt van de 21ste eeuw te overleven. Het verwerven van deze mentaliteit kan voor sommige groepen moeilijk zijn omdat het in strijd is met het traditionele onderwijssysteem. Dit doctoraatsonderzoek richt zich op het onderzoeken van de impact van het combineren fysieke en digitale hulpmiddelen, en het creëren van 'phygital' game-gebaseerde leerervaringen voor het aanleren van de Design Thinking mentaliteit. In het kader van deze studie zullen verschillende case studies achtereenvolgens worden uitgevoerd om de behoeften van specifieke gebruikersgroepen te begrijpen, zoals eerstejaars design studenten, die moeilijkheden kunnen ondervinden bij het aanleren van de Design Thinking mentaliteit. Tijdens elke case studie zullen phygitale game-gebaseerde toolkits samen met de specifieke gebruikersgroepen ontworpen worden en op het einde van deze PhD studie zullen ontwerp richtlijnen worden gegeven. Dit onderzoek komt voort uit het Erasmus+ KA2 project
'T-CREPE' (Textile Engineering for Co-creation Paradigms in Education).

phygital

Publicaties

Contacteer Melis voor meer informatie